Wydział Zarządzania i Transportu
Katedra Nauk Ekonomicznych i Społecznych

Uniwersytet Bielsko-Bialski

ul. Willowa 2, 43-309 Bielsko-Biała
tel. +48 (33) 8279215, 338279339
www.ubb.edu.pl

Sekretariat:

Lic. Zofia Czarnota,
bud. B, pokój 305 (trzecie piętro),
czynny od poniedziałku do piątku
w godzinach 8.00-15.00

tel. 338279339, email: kneis@ubb.edu.pl

Kierownik Katedry:
Dr inż. Beata Bieńkowska,
bud. B, pokój 303,
tel. 338279215 lub 338279 339,
email: bbienkowska@ubb.edu.pl

Analityka i komunikacja w biznesie

Dla kogo jest ten kierunek studiów? Dla wszystkich którzy zdali pozytywnie egzamin maturalny i chcą poszerzyć swoją wiedze z zakresu takich nauk jak: finanse, ekonomia, psychologia, socjologia i nauki o komunikowaniu.
Czym studenci zajmują się na studiach na tym kierunku? Studiowaniem, poznawaniem, liczeniem, analizą oraz budowaniem kapitału społeczno-kulturowego.
Co potrafi absolwent? Planuje, szacuje, ocenia i przede wszystkim odpowiednio komunikuje się w przestrzeni międzyludzkiej. Wnikliwie analizuje zjawiska społeczno -gospodarcze za pomocą odpowiednich narzędzi naukowych.
Jakie są perspektywy zawodowe dla absolwenta? (czynności/zawody w podpunktach)

Absolwent tego kierunku zważywszy na nabyte umiejętności zawodowe odnajdzie się w każdej instytucji oraz w każdym biznesie np.:

  • zaprojektuje i zrealizuje badania społeczne, ekonomiczne i marketingowe dotyczące diagnozy różnorodnych zjawisk z zakresu komunikacji i biznesu;
  • zaprojektuje i zrealizuje politykę finansową firmy;
  • zrealizuje i wdroży strategie public relations;
  • pełni rolę mediatora w strukturze biznesu;
  • jest świadomym podmiotem procesów komunikacyjnych zachodzących w przestrzeni świata biznesu;
  • jest sprawnym analitykiem w firmie;
  • jest specjalistą ds. wdrażania różnorodnych projektów .
Gdzie absolwent może znaleźć pracę? (przykładowe miejsca pracy, w podpunktach)

Wszędzie, od usług finansowych po usługi związane z wielkim biznesem:

  • We własnych biznesach
  • W przedsiębiorstwach (działy finansowe, analityczne kadr, działy human resources, handlu, sprzedaży, marketingu)
  • W mediach
  • W państwowych instytucjach finansowych
  • W instytucjach władzy samorządowej
Jakie są możliwości podczas studiowania? (praktyki, wyjazdy, zawody, itp.) Student ma możliwość wielostronnego i wielostopniowego rozwoju wynikającego z możliwości jakie w tym zakresie oferuje Uczelnia.
Jakie są korzyści dla studenta? (stypendia itp.) Kompetencje Uniwersytetu
Jakie są warunki kwalifikacji?

Podstawą kwalifikacji jest wynik uzyskany na maturze  z takich przedmiotów jak:

  • j. polski lub matematyka lub wiedza o społeczeństwie
  • oraz dowolny język obcy nowożytny